zaterdag 11 juni 2011

Thuiswedstrijd tegen IJsseloever MD3

Voor de laatste maal dit seizoen kwamen we bijeen in de bestuurskamer voor de wedstrijd tegen de kampioen die nog niet had verloren. Vol zelfvertrouwen togen jullie naar veld 1, het enige veld voor deze topper. Omdat Fletiomare sportiviteit en respect hoog in het vaandel heeft staan had ik 14 Gerbera's gekocht die jullie vlak voor het begin van de wedstrijd overhandigden aan de tegenstander. Joyce had dat als aanvoerder prima geregeld bij de scheidsrechters Michiel en Roel. Want we hoopten stiekem dat hierdoor de concentratie bij IJsseloever verminderde. Dit bleek helemaal niet nodig want jullie stonden er allemaal vanaf de eerste minuut.

IJsseloever, van harte gefeliciteerd met het kampioenschap!

Toch kwamen we op achterstand na een hoog ingeslagen bal. Jullie lieten je niet
kisten en deden er nog een schepje bovenop. Het veldoverwicht betaalde zich
uit want uit een strafcorner knalde Brechtje de bal in de hoek.

De 1-1 is in de maak ...

... de keeper is te laat, dus GOAL!!!
Na de rust gingen jullie gedreven verder met zeer goed hockeyen. Tegen de verhouding in maakte IJsseloever 1-2. De druk op de tegenstander werd nog meer opgevoerd. Brechtje maakte een van haar mooiste doelpunten dit seizoen door de bal hoog in de rechterhoek te slaan, onbereikbaar voor de keeper.

Wereldgoal van Brechtje (zelf niet zichtbaar op de foto)
Inmiddels was het gaan regenen maar volgens mij merkten jullie dat niet eens want jullie wilden maar een ding: WINNEN! Een mooi voorbeeld hiervan vond ik Ellis, die als rechtsachter (!) bij de tweede paal klaarstond voor de tip-in. Wel gevaarlijk bij een tegenaanval maar Isabel als laatste vrouw was op haar hoede. vlak voor tijd kregen jullie loon naar werken: Susan gaf een slim passje op Tessa, die direct uithaalde waarna de bal vlak langs de keeper in het doel verdween.
3-2 door Tessa!!! (de bal is nog net te zien tussen Sophie's been en de legguard van de keeper)
Grote blijdschap bij jullie, Coraline en alle ouders langs de lijn. IJsseloever kwam deze klap niet meer te boven en veel van hun meiden liepen
na afloop gefrustreerd of huilend het veld af. Geen sportieve verliezers dus.
Meiden, jullie verdienen allemaal een groot compliment, stuk voor stuk deden jullie je stinkende best, dit was jullie beste wedstrijd van het seizoen!

Joyce was ook lekker op dreef

Controle bij Jeske
Sophie kijkt tijdens het lopen naar vrijstaande medespeelsters
 
Strafcorner door Roos werd helaas geblokt
De zo feestelijk ingezette dag werd 's middags voortgezet met een zeer gezellige
teambarbecue. Ook het weer werkte mee, tijdens het eten klaarde het op en brak de zon door. Na het eten had Coraline nog mooie woorden voor ons allemaal. Coach, bedankt voor de Wodka! Michiel nam het woord namens de kinderen en ouders, Coraline en ik kregen ieder een hint naar een cadeau als dank voor ons werk dit seizoen: een mooi poloshirt met opdruk. Hartelijk bedankt iedereen, ik zal het met trots dragen!

Onze lieve en creatieve Roos had voor iedereen een knutselwerkje als dank.

Toen was het mijn beurt om iets te zeggen. Direct na de wedstrijd had ik ook voor jullie allemaal een Gerbera geregeld die ik nu kon overhandigen.



Ik zal niet alles opschrijven wat ik gezegd heb maar wel wil ik herhalen dat ik het geweldig vind hoe respectvol jullie als team met elkaar zijn omgegaan.
Hierdoor vormen jullie een hecht team dat tot betere prestaties kan komen.
Ik was nog vergeten onze scheidsrechters Michiel, Roel en Marco te bedanken voor het begeleiden van onze wedstrijden, bij deze. Alle ouders, bedankt voor jullie onvoorwaardelijke steun langs de lijn, alle positieve aanmoedigingen, het rijden naar uitwedstrijden, het fruit en natuurlijk de appeltaarten J.
Na alle speeches bleef de derde helft traditioneel gezellig. Toen we echt niet langer op de club mochten blijven besloten we bij mij thuis een after-party te houden. En zo bleef het nog lang gezellig in De Meern ...


Lieve meiden van de MD6, jullie hebben gedaan wat aan het begin van het seizoen is afgesproken: aan het eind van het seizoen met een goed gevoel afsluiten.
Roos en Isabel, veel succes in de MD1. Hopelijk vormen alle anderen van ons team komend seizoen de basis van de MD2.
Ik wil jullie allemaal hartelijk bedanken voor een fantastisch seizoen.

Groeten van jullie top-TB Daniël

Geen opmerkingen:

Een reactie posten